29.8.11

Äntligen

Nu har det verkligen hänt sådant som man alltid säger när
man träffar någon man inte sett på mycket länge.
Vi måste bara ses..........
Så har vi sagt många gånger, men inte blir det av.
Men nu blev det Solveig, Lena och jag träffades hemma hos mig
på en liten middag, äntligen efter så dären 40 år !!!
Solveig och jag har träffats men inte tilsammans med Lena.
Vi har haft så trevligt när vi var ute och dansade för ja 40 år sedan, oj,oj vad tiden går.
Kvällen blev underbar och så många minnen att tala om.
Härligtatt det verkligen blev av. Nu hoppas jag att vi kan hålla kontakten.

Vi åt lite god mat också. Till förrätt blev det Grön och gul Squash
1 kg gula och gröna squash skurna i ca 4 cm breda bitar. Förväll den i 4 min
i lättsaltat vatten.
Ta upp och låt rinna av på papper. Gröp ur men låt en bit i botten vara kvar så inte fyllningen rinner ut.
Fyllning
100 g getost, 8 st marinerade soltorkade tomater, 15 svarta oliver, 1 vitlöksklyfta, 250 g kesella, 1 dl riven ost, 1 krm svartpeppar och lite färsk timjan.
Blanda allt i en mixer och mixa.
Fördela fyllningen i squashen och toppa med lite riven parmesanost.
Gratinera i övredelen av ugnen  225 grader ca 15 min. Garnera med timjan.

Till detta drack vi Satellite som är en Sauvignon Blanc från New Zealand. Ett somrigt lätt vin med mycket fruktsmak.                                                 


Varmrätten bestod av en ungsbakad Lax med massor av färska örter
till detta ett gott potatismos med rotselleri.

Som avslutning färska bär med vanilglass och små maränger.

Inga kommentarer: