30.7.11

Antikmässa i Helsingborg

                                         
Besökte Antikmässan i Helsingborg med Birgitta och Lize 
i torsdags.
En härlig mässa med underbara ting att njuta av.
En mässa väl värd att besöka.









Den monter jag tyckte bäst om var P.S.T Windahl
Där hade man de mest fantastiska saker från Asien.
http://www.windahloriental.com/
Lars Jensen guldsmed från tyskland hade massor av fina smycken, 
jag fastnade aturligtvis för ett underbart halsband.
Hade inte stora plånboken med så det blev bara prova 
och beundra och njuta av de vackra stenar som halsbandet var gjort av.
Besöker ni någon gång Selk så finns han på Moorredder 9 .      

                                    
Vackra ringar hittade vi hos
Nostalgia Antik & Kuriosa från Solna.
08 27 09 79
Gun Borg blev så glad över att äntligen få se denna ring på ett ringfinger, den är så liten, man behöver mycket smala fingrar. Är den inte vacker ??

Bland alla dessa montrar med antikt, inrednings prylar och vacker design hittade vi plötsligt en stor monter med mat !!!!!!!! Det var verkligen otippat. Det luktade gott av rökt korv och vitlök.
Svenskt Mathantverk var där med en del trevliga produkter som jag genast blev intresserad av.
Vad sägs om Barkbröd !! Gjort på råg, vete, barkmjöl från tall, pilsnermaltextrakt, enbär,salt och vatten. Det är riktigt gott.
Blev bjudna på svagdricka, oj det kommer jag ihåg från min mormor
och morfar.

Gårdfarihandlaren 0680 76 11 50
Svensk Honung smaksatt med rosenextrakt... smakade bra.
Örtkorv, Vitlökskorv den var Mmmmm mycket god.
Ja här blev det lite shopping för min del.
Lite kul att besöka en antikmässa och komma hem med mat.
Men är inte barkbröd lite antikt.

Inga kommentarer: